Kedves Nagymarosiak!
Több megkeresés érkezett a leszerelt OTP automata ügyében.
Hét bankkal tárgyaltunk eddig a Fő téri, megszüntetett bankautomata ideiglenes pótlásával kapcsolatban. Négy bank esetében (Raiffeisen, Erste bank, CIB, K&H Bank) nincs ilyen szolgáltatás.
Az OTP Banktól azt az információt kaptuk, hogy ahhoz, hogy ne kelljen hónapokon át tartó tervezést, engedélyeztetést végig járni egy kültéri ATM elhelyezéséhez (ennek költsége nagyságrendileg 1-2 millió Ft között lenne), egy beltéri ideiglenes automatát tudnának hozni, aminek a telepítése közel 700 ezer Ft, ill. egy olyan biztonságos beltéri helyiséget kellene felajánlanunk, ahol annak felrögzítése/kiépítése megoldható és hogy azt a lakosok folyamatosan el tudják érni. Ezt jelen esetben sajnos nem látjuk megoldhatónak.
A helyi Takarékbank területi vezetőjének visszajelzése alapján, felülvizsgálat alatt van annak lehetősége, hogy Verőcéhez hasonlóan nálunk is elérhető legyen egy „mobil autó” melyről időszakosan (előre kijelölt napokon és időszakban) használni lehetne az ATM szolgáltatásukat. Ezzel kapcsolatban visszajelzésüket várjuk. Elmondásuk szerint, nem érezhető a készpénzfelvételi igények teljesíthetetlensége a helyi saját ATM esetében. Dolgoznak azon, hogy minden címlet folyamatosan elérhető legyen. Azt kérik, hogy amennyiben tapasztalják valamelyik címlet hiányát, jelezzék a fiókban és intézik annak pótlását.
Az Euronet visszajelzése alapján egy olyan sávos rendszert tudnak ajánlani számunkra, amely a sikeres tranzakciók számától tenné függővé a havi bérleti díjat, vagyis minél több tranzakció valósul meg, annál kevesebb lenne annak az önkormányzat terhére kiszámlázott összege. 4 hónapra számolva milliós költséget tenne ki a bérleti költsége addig, amíg visszahelyezik az eredeti OTP automatát. Ezt a költséget nem tudja felvállalni az önkormányzat.
Mivel a leírtak szerint túl költséges és időigényes lenne egy ideiglenes automata kihelyezése, így tisztelettel kérjük, hogy a Takarékbanknál lévő ATM automatánál, vagy a postán intézzék pénz felvételüket.
Az Egészségház felújítása a tervek szerint 2021. június 30-ig tart, így erre a pár hónapra kérjük türelmüket és megértésüket!
Nagymaros Város Önkormányzata